E-Sport

Studia e-sportowe I stopnia – licencjackie 


Studia e-sport to propozycja edukacyjna nieistniejąca dotychczas na poziomie studiów licencjackich w Polsce. Studia powstały w wyniku kooperacji z organizacjami e-sportowymi zgłaszającymi zapotrzebowanie na ich powstanie, oraz uczestniczącymi w merytorycznych konsultacjach dotyczących ich zawartości programowej. Organizacje Devils.one oraz Kinguin dostarczyły profesjonalną kadrę prowadzącą zajęcia specjalizacyjne z zakresu e-sportu oraz zajęcia fakultatywne. W skład specjalistycznej kadry dydaktycznej wchodzą zawodnicy, trenerzy, osoby aktywnie tworzące  branżę e-sportową w Polsce, prawnicy, organizatorzy eventów e-sportowych. Na ich zajęciach studenci uczą się jak ze swojej pasji do gier uczynić atrakcyjny zawód jednocześnie dostarczający przyjemności i emocji. Zajęcia specjalizacyjne to m.in.:

  • Społeczno-prawne problemy działalności e-sportowej,
  • Psychologia e-sportu,
  • Finansowe aspekty prowadzenia drużyny e-sportowej,
  • Ryzyka i nieuczciwe praktyki związane z zakłócaniem rywalizacji i współzawodnictwa w e-sporcie,
  • Prawo w Internecie a e-sport,
  • Teoria sportu a ekosystem e-sportu,
  • Marketing i komunikacja w e-sporcie,
  • Budowanie modeli biznesowych w e-sporcie,
  • Analiza statystyczna wydarzeń e-sportowych,
  • Zarządzanie organizacją e-sportową,
  • Metody szkoleniowe i treningowe w e-sporcie,
  • Zarządzanie projektami e-sportowymi z uwzględnieniem środowiska cyfrowego,
  • Tworzenie treści cyfrowych w e-sporcie.

Zajęcia fakultatywne to treningi e-sportowe, gra w uczelnianej drużynie w ramach rozgrywek akademickich, zajęcia warsztatowe kształcące praktyczne kompetencje z zakresu e-sportu (zawodnicze, trenerskie, menadżerskie).


Absolwenci uzyskają możliwość zdobycia wiedzy o strukturach organizacji e-sportowych i o sposobie zarządzania nimi. Zdobyta wiedza praktyczna pozwoli słuchaczom brać czynny udział w tworzeniu i zarządzaniu m.in. drużynami e-sportowymi, eventami w sektorze, ale również będą oni kompetentni do zarządzania działami e-sportowymi w przedsiębiorstwach spoza branży, które potrzebują pracowników z wiedzą o funkcjonowaniu sportu elektronicznego.

Kierunek kształci nie tylko przyszłych pracowników podmiotów bezpośrednio związanych z e-sportem, ale również specjalistów pracujących po stronie klientów będących pośrednio odbiorcami e-sportowej rywalizacji. Kierunek ma transferować wiedzę nabytą przez specjalistów z segmentu sportu elektronicznego na zewnątrz, przy jednoczesnym inkorporowaniu know-how innych branż.

Studenci poznają różne struktury organizacyjne powszechnie spotykane w e-sporcie, sporcie oraz szeroko pojętej branży rozrywkowej. Poznają czynniki, które przyczyniają się do sukcesu przedsiębiorstw w e-sporcie, w tym branding, zarządzanie projektami, pozycjonowanie, infrastruktura i źródła finansowania. Zdobędą interdyscyplinarną wiedzę praktyczną, którą uzyskają od ekspertów ze świata e-sportu, sportu, prawa, finansów i mediów.


Po ukończeniu studiów, absolwent będzie mógł m.in.:

  • Zdobyć atrakcyjne zatrudnienie na e-sportowym rynku pracy.
  • Współtworzyć przyszłości polskiego e-sportu. Będzie nie tylko bacznym obserwatorem zmian w sektorze, ale będzie miał realny wpływ na ich kształt.
  • Uczestniczyć w procesie wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości w e-sportowym ekosystemie, dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów nawiązanych w toku studiów (networking).

Studia e-sportowe zawierają także obszerny moduł kierunkowy z zakresu zarządzania, który pozwala zdobyć wykształcenie poparte kompleksową wiedzą z dziedziny zarządzania organizacją w tym e-organizacją. Absolwenci kierunku tworzą wykwalifikowaną kadrę menedżerską potrzebną we współczesnym biznesie. Mają wszechstronną wiedzę oraz umiejętności niezbędne do zarządzania projektami, zespołami, przedsiębiorstwami. Dzięki dużej ilości zajęć praktycznych, absolwent zarządzania jest w stanie podjąć pracę na stanowisku kierowniczym w każdej branży.

Studia trwają 6 semestrów i kończą się nadaniem tytułu licencjata. W procesie kształcenia  studenci nabywają praktycznych umiejętności funkcjonowania w organizacji, niezależnie od wielkości i rodzaju działalności. Są przygotowywani do wykorzystywania metod nowoczesnego zarządzania, narzędzi ilościowych, technologii informatycznych na różnych szczeblach procesu zarządzania. Ukończenie studiów na kierunku Zarządzanie stwarza perspektywy zatrudnienia we wszystkich działach gospodarki, a jego absolwenci posiądą umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania typowych problemów związanych z gospodarowaniem zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi, informacyjnymi, zarządzania procesami, a także umiejętności pracy w zespole.


Absolwent studiów otrzymuje dwa dyplomy:

Z zakresu zarządzania – jest to dyplom kierunkowy pozwalający podjąć pracę w każdym dziale gospodarki.

Z zarządzania e-sportem – dyplom specjalizacyjny otwierający możliwości pracy w branży e-sportowej w charakterze menadżera, trenera, zawodnika.


Absolwent uzyskuje w trakcie studiów legitymację instruktora e-sportu.


Kierunek e-sport posiada wsparcie wielu organizacji branżowych:

  • devils.one
  • Kinguin
  • Esports Perforamnce Center
  • Kinguin Esports Lounge
  • inSTREAMLY
  • all for one
  • Gametoon
  • Knacks 

            

Dzięki tej współpracy proponujemy naszym studentom odbywanie części zajęć oraz praktyk w profesjonalnych przestrzeniach gamingowych. Między innymi Esports Perforamnce Center udostępnia nam największe i najnowocześniejsze centrum treningowe w regionie CEE. Jest to miejsce zgrupowań e-sportowych dla drużyn z Polski i całego świata.


Kadrę dydaktyczną tworzą miedzy innymi:


Szymon Kubiak;

Chief Growth Officer & co-founder Instreamly – startupu łączącego steamerów z markami. Współtwórca devils.one, jednej z największych polskich organizacji esportowych i gaming media house all for one oraz konferencji Esport & Gaming Forum.

Wcześniej związany był z MediaCom Warszawa jako Head of Content Creation. Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce dla takich klientów jak Play czy Coca-Cola. Doświadczenie zdobywał także we współpracy z takimi markami jak Volkswagen, Sony Mobile, GlaxoSmithKline, Bayer.

Zdobywca nagród: Effie, Innovation, Golden Arrow, Grand Prix Kreatury, Webstar oraz Mixx.
W latach 2016-2020 szef grupy roboczej esport & gaming w IAB Polska


Daria Rupniewska

Head of Devils w organizacji esportowej devils.one, gdzie kompleksowo zarządza procesami operacyjnymi dotyczącymi: portfolio klienckiego, social media, sieci streamerskiej, zawodników i pracowników.

Od kilku lat związana z branżą mediową, obecnie także Project Manager w gaming media house all for one.

 


Kasper Gutkowski

Trener drużyny DV1 w „League of Legends”. Od 7 lat pasjonat e-sportu. Student dziennikarstwa ze specjalizacją marketing medialny. W pierwszym splicie w polskiej Ultralidze wraz z drużyną devils.one udało mu się osiągnąć fazę play-off. W sierpniu poprowadzi Campy szkoleniowe ” Esports Skills Camp”.

 

 


Natalia Koperska

Psycholog sportu i esportu. Absolwentka psychologii na SWPS. Nominowany psycholog Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Współpracuje również z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Posiada Certyfikat Psychologa Sportu I klasy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Członek European Federation of Sport Psychology.

Doktorantka AWF Warszawie. Nauczyciel akademicki na AWF w Warszawie oraz Uniwersytecie SWPS. Współpracuje z organizacjami esportowymi od 2016 roku.  Pracowała między innymi z  takimi drużynami jak: Team Kinguin (CS:GO, League of Legends, Fortnite), Devils.one (CS:GO, League of Legends, Fortnite Heros III, Simracing), 7more7 (League of Legends), Ballista.gg (Valorant).

Jest współtwórcą i koordynatorem merytorycznym projektu Reconnect Yourself, skierowanego do graczy. Prowadzi zajęcia z zakresu psychologii esportu i treningu mentalnego dla graczy związanych z agencją Proplayers.gg, Dr Pepper Talent Academy oraz podczas Campów szkoleniowych Esports Skills Camp. Autorka publikacji oraz kursów dotyczących zastosowania gier komputerowych w treningu sportowym oraz treningu mentalnym.


Karolina Kałużyńska

Specjalistka komunikacji w sektorach gamingu, esportu i nowych technologii. Aktualnie PR Managerka w agencji marketingu gamingowego Gameset. Wcześniej w agencji Monday odpowiadała za prowadzenie projektów PR dla największych marek z kategorii, m.in Intel i Electronic Arts. Gościnnie wykładowczyni na kierunku esportowym AWF Katowice, autorka artykułów specjalistycznych z zakresu gaming marketingu i prelegentka konferencji marketingowych.

 

 


Wiktoria Małachowska

Streamerka gamingowa od 2016. Najczęściej gra w League of Legends, TFT, Valoranta i CS:GO. Nie zamyka się na żaden rodzaj gier, gra na PC i na konsoli.
Od 2018 roku bierze udział w Programie Partnerskim League of Legends.
Ma doświadczenie jako zawodnik. W pierwszym sezonie Ligi Akademickiej reprezentowała drużynę Wilki UW.
Od 2012 roku zajmuje się social mediami, gdzie zaczynała od prowadzenia fanpageu na Facebooku, w późniejszym czasie sama postanowiła zostać twórcą internetowym. Jako influencer ma za sobą wiele udanych kampanii z dużymi firmami oraz udział w eventach, nie tylko gamingowych.
Studiowała Dziennikarstwo i Medioznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim.
Można ją oglądać także w telewizji Gametoon, gdzie współtworzyła trzeci sezon programu Gramy z Głową.
Zawodowo zajmuje się fotografią – specjalizuje się w zdjęciach influencerskich, współpracowała z wieloma znanymi twórcami internetowymi.


Piotr Matuszewski

Magister psychologii specjalizujący się w psychologii osobowości oraz szeroko zakrojonych badaniach dotyczących psychologii esportu. Pierwszy autor publikacji naukowej „The Association Between Personality Traits and eSports Performance”. Posiada wieloletnie doświadczenie w różnych projektach naukowych jako asystent badawczy. Obecnie aktywny Head Coach w grze League of Legends oraz Product Owner, tworzący aplikację dla profesjonalnych drużyn uczestniczących w rozgrywkach wcześniej wspomnianej gry.

 

 


Dominik Kozieł

Związany z esportem od 2008 roku.
Ukończył studia inżynierskie na wydziale Zarządzania Informacją na PJATK. Były profesjonalny zawodnik Call Of Duty 2 i  CS1.6. Ma za sobą około 20 turniejów LANowych. Nadal czynny zawodnik CS:GO oraz Dwukrotny Akademicki Mistrz Polski z Ninja-PJATK – półprofesjonalnej esportowej organizacji studenckiej, którą wdrożył na uczelni PJATK w ramach pracy jako koordynator Esportowy.
Dodatkowo trener w kilkunastu liceach i technikach w Polsce o profilu esportowym, w których pomaga rozwijać pasje młodym adeptom CSowej sztuki.
Admin oraz organizator różnych eventów i turniejów.
Związany z ZOWIE, dla których prowadził stanowisko na PGA oraz z Esports Association gdzie współtworzył odnogę stowarzyszenia będąc jednocześnie jej założycielem w Warszawie.
Krótko mówiąc pasjonat i promotor esportu od kołyski aż po grób.


Mateusz Marchewka

Trener, analityk, organizator turniejów i koordynator sekcji CS:GO w organizacji Universe.gg. Założyciel Esportology. Pod jego oraz trenerów Esportology okiem kształci się ponad 1200 uczniów w kierunku branży e-sportowej i rywalizacji e-sportowej. Aktywny zawodnik Counter-strike od 2007 roku, trener CS:GO od 2017 roku. Zwiedził jako zawodnik i trener kilkadziesiąt turniejów LANowych. Prowadzi zajęcia z zakresu sportów elektronicznych w 12 szkołach średnich o profilu e-sportowym na terenie całego kraju. Trener kilkunastu półprofesjonalnych drużyn CS:GO. Pomysłodawca i organizator Polskiej Ligi Klas E-sportowych. Twórca pierwszego w Polsce programu szkoleniowego z gry Counter-strike dla amatorskich i półprofesjonalnych zawodników.

 


>

dr Jacek Markowski

Adwokat, doktor nauk prawnych (rozprawa doktorska pod tytułem „Autorskie Prawa Osobiste Twórców Gier Komputerowych”). Członek Pomorskiej Izby Adwokackiej w Gdańsku, absolwent WPiA na Uniwersytecie Warszawskim.

Doradza prawnie branży esportowej oraz gamingowej. W ramach swojej praktyki świadczy również usługi na rzecz branży sportowej oraz kreatywnej. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, prawie prasowym oraz ochronie dóbr osobistych. Posiada doświadczenie zarówno w obsłudze korporacyjnej, jak i procesowej, włączając w to specyfikę procesów karnych oraz arbitrażowych. Reprezentował klientów przed sądami krajowymi oraz międzynarodowymi, m.in. przed Trybunałem Arbitrażowym do Spraw Sportu z siedzibą w Lozannie.

Twórca szeregu publikacji naukowych z zakresu prawnych aspektów tworzenia gier komputerowych oraz esportu. Autor wypowiedzi prasowych umieszczanych na łamach m.in. Dziennika Gazeta Prawna, Przeglądu Sportowego, Esportmanii (Onet).

Wielokrotny prelegent na konferencjach naukowych oraz branżowych, w szczególności Game Industry Conference oraz Mastering the Game. Uczestnik grup roboczych Fundacji Koalicji na rzecz Polskich Innowacji.


Mateusz Matysiak

Profesjonalnie e-sportem zajmuje się od 2017 roku, gdy powołał do życia Good Game Sp. z o.o. – organizatora popularnego cyklu GG League, a ostatnio x-kom Dell 2v2 Showdown. Wcześniej zdobywał doświadczenie jako project manager w przemyśle oraz w branży HR. Swoje doświadczenia biznesowe, wykorzystuje do skutecznego rozwoju firmy na polu organizacji rozgrywek oraz eventów esportowych i gamingowych.

 

 


Mati

Mati, Content Creator w organizacji esportowej devils.one. Na co dzień zajmuje się działaniami w Social Mediach. Tworzy różne treści na platformy takie jak Youtube, TikTok, Instagram, skupiając się przy tym głównie na dostarczaniu rozrywki dla jego odbiorców. Na wszystkich platformach zgromadził niespełna 300.000 odbiorców. Swoja przygodę z tworzeniem contentu zaczął 3 lata temu dodając pierwsze odcinki na Youtube z CS:GO, z małymi przerwami udało mu dotrwać aż do dziś. Aktualnie przede wszystkim gracz Fortnite.


Arkadiusz Jędrusik

W organizacji esportowej devils.one jest Content Creatorem, grającym przede wszystkim w Fortnite! To osoba o pełnej energii co pokazuje na co dzień w swoich Social Mediach, tworząc różnorodny content na wielu różnych platformach takich jak Youtube, TikTok, Instagram oraz Twitch! Łącznie udało mu się zebrać ponad 200.000 widzów. Swoją przygodę zaczął będąc w liceum natomiast do dzisiaj jest to jego pracą, a zarazem pasją!


Jakub Schabowski

Adwokat z szerokim doświadczeniem w prawie ochrony danych osobowych, e-commerce, własności intelektualnej oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej kancelarii prawniczej, w firmie audytowej, jak również jako specjalista w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Brał udział w udział w dwumiesięcznym seminarium „Seminar for Officials of „16+1” Small and Medium-sized Enterprises Cooperation in Ningbo (Chiny)”, gdzie prezentował i omawiał szczególne obowiązki prawne wynikających z prawa UE (regulacje dotyczące handlu e-commerce oraz RODO).

W ramach swojej praktyki, pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych w spółce akcyjnej notowanej na GPW, zapewnia kompleksowe wdrożenie RODO oraz prowadzi postępowania przed Urzędem Ochrony Danych Osobowych.


Paweł Książek (Esports Strategy & Content Director w Kinguin)

Przez kilkanaście lat pracował dla największych redakcji esportowych w kraju. Sprawował też funkcję redaktora naczelnego Cybersport.pl – serwisu należącego do ESL Polska, a później był szefem portalu eweszlo.pl, który tworzył wraz z grupą Weszło. W swoim CV ma również rolę PR Managera w ESL Polska, w którym pracował między innymi przy organizacji Intel Extreme Masters w Katowicach. Od stycznia 2021 roku jest Esports Strategy & Content Directorem w Kinguin.


Tabela opłat dla studentów I stopnia (licencjackich) e-sport

  opłata rekrutacyjna czesne za semestr na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I rok
Wariant pierwszy – jednorazowy 85 zł 2 250 zł
Wariant drugi – ratalny 85 zł 470 zł (1 z 5 rat)

Zapraszamy również na nasze studia sportowe na kierunku wychowanie fizyczne.